Dear Madam, Sir,
Please note that the websites you intend to access are not intended for the general public, as they contain technical information on medicinal products, including advertising messages relating to medicinal products. This information and communication is intended exclusively for professionals pursuant to Section 2a of Act No. 40/1995 Coll., Ie to persons authorized to prescribe or dispense medicinal products (hereinafter referred to as the expert). Please note that if you are not an expert, you run the risk of endangering your health or the health of others if you misunderstand or interpret the information obtained, in particular advertising messages that may be part of this site, or used them to establish your own diagnosis or treatment, either in relation to yourself or in relation to other persons.
I declare:
that I have read the above declaration,
that I am an expert in the sense of Act No. 40/1995 Coll. on the regulation of advertising, as amended, and I am aware of the risks to which a person other than an expert would be exposed by accessing this site.
If your statement is not true, we warn you that you are at risk of endangering your health or the health of others.
This site uses cookies. By continuing to use this site you agree to our use of cookies in accordance with our Cookie Policy, Close
Dear business partners
Thank you for your support of this event. We have a fundamental request for your:
Do not register participants using online registration forms! (It is not possible to conclude a contract for someone else!)
Each participant must register himself, it is not possible to make registration by you for him. Everyone has their own unique account with a login and password. During online registration, participants can order available accommodation and other services
Only services that participant order by himself can be sponsored here:
Company representatives do not register on this site. How many of company representatives will attend the event and requirements for their accommodation are addressed together with the sponsorship agreement. Company representatives are allowed to enter the event only if the company they represent itself participates in the event.
Registration of exhibiting companies and their representatives
Náš snový život a jeho fenomenologické chápání. Teoretické předznamenání, uvedení daseinsanalytické metody a její revize. Snové události jsou vykládána z nich samých a nikoliv jejich palalizováním ani analogizováním. Zůstat ve snové události předpokládá rozumění snovému výkladu nereduktivně. Předkládáme také speciální metodu námi vytvořenou, vrozumívání, která tento výklad umožňuje.
Presenting author
CV is not available
Authors
J. Růžička 1, KLINIKA ESET, PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA; PRAŽSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA PSYCHOSOCIÁLNÍCH STUDIÍ, PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA 1
Golden partner
Silver partner
Bronze partner
Exhibitor
Media partner
CHYBY PŘI ROZHODOVÁNÍ A MOŽNOSTI JEJICH OVLIVNĚNÍ
Abstract
Jaké druhy chyb a omylů mohou mít vliv na naše každodenní rozhodování? Proč často volíme variantu, jež je v rozporu s našimi přesvědčeními či s tím, co víme, že bychom správně měli udělat? A které faktory a techniky lze využít pro ovlivnění chování či změnu volby, mimo jiné i v oblasti péče o duševní zdraví? Cílem workshopu je propojit poznatky psychologie rozhodování a volby se světem psychiatrie a hledat společně drobné intervence s potenciálně velkým dopadem na kvalitu i úspěšnost psychiatrické péče.
Workshop uvede nejčastější chyby při rozhodování a zkreslení našeho usuzování a umožní účastníkům vyzkoušet si je na názorných příkladech a interaktivních cvičeních a hrách. S odkazem na práce Daniela Kahnemana a Amose Tverskyho zkusíme reagovat v situacích vyžadujících tzv. rychlé a pomalé myšlení, prozkoumáme tzv. default efekt, efekt návnady (decoy effect), chybu kotvení (anchoring effect), efekt rámce (framing effect), averzi ke ztrátě a další. Představíme základní psychologické osobnostní přístupy související s volbou a rozhodováním a zkusíme hledat způsoby, jak s lidmi různých osobnostních typů pracovat, například za účelem zvýšení adherence či efektivity léčebných postupů. Důležitou technikou při ovlivnění volby je tzv. pošťouchnutí (nudge). Účastníci si podle principů zásadních pro účinnou změnu chování vyzkouší sami vytvořit „nudge“ intervenci pro oblast, ve které by změna volby, resp. chování byla prospěšná. Jako inspiraci použijeme studie Dana Arielyho z oblasti aplikace behaviorální ekonomie v programech pro podporu veřejného zdraví.
Podpořeno: MZ ČR – RVO („Národní ústav duševního zdraví – NUDZ, IČ: 00023752“).
Presenting author
CV is not available
Authors
C. Höschl 1, E. Höschlová 2, NÁRODNÍ ÚSTAV DUŠEVNÍHO ZDRAVÍ, KLECANY, ČESKÁ REPUBLIKA; 3. LF UK, PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA 1 KATEDRA PSYCHOLOGIE FF UK, PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA 2